Blogg.sk - cestovanie, filmy, hudba, život

Kto je autor: Volám sa Peter a som 25 ročný grafik, cestovateľ a bloger. Mám rád filmy, beh, kopce, hudbu a život podľa vlastných predstáv.

Ako sme kajakom oboplávali thajský ostrov Ko Phi Phi a našli nádhernú pláž ako vystrihnutú z filmu

Ostrov Ko Phi Phi, Thajsko Ťažko vybrať z cestovateľských zážitkov ten najlepší, ale na prvé priečky by som určite zaradil objavovanie ostrova Ko Phi Phi na kajaku. V tomto zážitku sa mieša radosť, strach, dobrodružstvo a dokonca aj beznádej. Čo všetko sme v ten bláznivý deň stihli, skúsim popísať v tomto článku.

„Skúsime to oboplávať celé?“

Ráno sme s bratom vstávali len veľmi ťažko. V noci sme sa nechali strhnúť atmosférou neďalekej plážovej párty, čo-to sme popili a išli spať dosť neskoro. Po otvorení dverí prenajatého bambusového domčeku mi slnko skoro vypálilo oči. To však značilo ďalší ideálny deň na nejakú aktivitu. Už dlhšie sme sa pohrávali s myšlienkou na zapožičanie kajaku, tak sme sa rozhodli, že dnes bude ten deň D.

Na pláži v Loh Dalam Bay sme našli „Kayaks rent“ a s bratom sme začali rozmýšľať, na koľko hodín si vlastne kajak požičiame. A potom mi v hlave skrsol šialený nápad (pud sebazáchovy nie je moja najsilnejšia stránka) – čo keby sme skúsili oboplávať celý ostrov Ko Phi Phi Don? Chlapíka od kajakov som sa teda spýtal, či je to za deň možné obísť celé dokola. Pokýval hlavou že „yes“, ale bohvie či mi rozumel. Ešte som sa pýtal, či môžeme skúsiť doplávať na druhý ostrov (Phi Phi Leh), ale vraj nie, lebo sú tam žraloky. Okej, nevadí, skúsime aspoň to kolečko okolo ostrova. Vyjednali sme cenu na celý deň (cca 17 Eur), aj keď sme si mysleli, že za pár hodín budeme naspäť. Vyrazili sme na more v sladkej nevedomosti, koľko skurveného pádlovania nás čaká…

Útok opíc

Prvá zastávka bola asi po 20 minútach na pláži Monkey Beach. Stálo nás to trošku nadávania, pretože na kajaku sme sedeli prvý krát v živote a synchronizácia veslovania bola zo začiatku trošku náročnejšia. Slnko riadne pieklo a napadlo ma, že sme si na taký výlet zobrali málo vody. Čo sú to dve fľaše na celý deň?

Pláž bola super, bolo tam len zopár turistov (tiež na kajakoch) a ako by ste uhádli podľa názvu pláže – bolo to tam plné opíc. Kajak sme nechali bez dozoru a išli sme fotiť. Vtedy na nás zakričal nejaký párik, že „bacha, opice vám vykrádajú kajak!“ A kurva! Kým som stihol dobehnúť, opica už predo mnou utekala s fľaškou vody do džungle. Vtedy som sa presvedčil o jednom thajskom pravidle – keď ti opice niečo ukradnú, už to nedostaneš naspäť. Keď som dobehol za opicou a naivne som si myslel, že jej fľašku zoberiem, agresívne na mňa vycerila zuby a priskákalo za ňou asi ďalších šesť opíc, ktoré ju napodobnili. Vyzerali byť fakt nasrané. V tej chvíli sa na mňa rozbehli a mne neostávalo nič iné ako šprintovať preč s opicami v tesnom závese. Vbehol som do mora a to ich našťastie odradilo. Vrátili sa späť a v tieni si v kľude vychutnávali našu vodu. Nám tak zostala len jedna fľaška. Zostal som trošku roztrasený a radšej sme pokračovali ďalej…

Kajakom po ostrove Koh Phi Phi

Drzé opice nám na Monkey Beach ukradli vodu

Pláž ako z filmu

Za Monkey Beach sa pred nami začali vynárať krásne vápencové skaly a pobrežie, na ktoré bolo radosť pozerať. Veslovalo sa dobre, aj keď sme sa zrazu ocitli na mori úplne sami a ako sme zistili, naším smerom už na kajakoch nikto nepokračuje. Občas len okolo prefrčala klasická thajská drevená loďka (tzv. longboat). Pri jednej zo skál sme sa zastavili a brat skúsil aj adrenalínový cliff jump.

Brat skáče zo skaly na ostrove Ko Phi Phi

Vápencové pobrežie na Phi Phi Don

Hodnú chvíľu sme makali, kým sme neprišli pri zvláštny útvar skál a ocitli sme sa pri nejakej zátoke. Samozrejme sme vplávali do nej, veď ju nenecháme nepreskúmanú. A vtedy sme objavili jednu z najkrajších pláží a zátok, ktoré som dovtedy videl. Malý kúsok pieskovej pláže uprostred vysokých vápencových skál, s čistou vodou a nikde naokolo absolútne žiadni ľudia. Proste taký malý kúsok raja na zemi. Skoro som sa cítil ako Richard z filmu Pláž :) V tomto malom zálive sme dokonca našli jaskyňu, v ktorej bola maximálna tma a napredovali sme ňou len pomocou blesku z foťáku (jo, bolo to dosť strašidelné). Na pláži sme strávili asi hodinku a za celý ten čas sa tam otočili asi tri malé loďky s turistami, ktorí len nakukli a išli preč. Až mi bolo ľúto odtiaľ odísť, ale ak sme chceli stihnúť oboplávať celý ostrov, museli sme pokračovať ďalej.

Krásny malý záliv sa volá Wang Long Bay Ako sme zistili neskôr, tento krásny malý záliv sa volá Wang Long Bay

Nádherná pláž ako z filmu

Prvá kríza

Tak, pitná voda sa nám definitívne minula. Nevadí, doplávame na Ton Sai Beach, kde je civilizácia a nejakú kúpime, povedali sme si. Ale tá bola ešte riadne ďaleko a navyše sa nám kajakovalo oveľa ťažie, nechránil nás totiž žiadny záliv, takže sme bojovali s vetrom a vlnami. Ako nás tak nadhadzovalo, prichádzalo mi dosť zle od žalúdka – proste klasická kombinácia páliaceho slnka, dehydratácie, únavy a prepitej noci. V diaľke pred nami sme videli malý ostrov Phi Phi Leh, na ktorý každý deň mieria stovky turistov, pretože sa tam natáčal už spomenutý film Pláž. Rozmýšľali sme, či by sme tam dopádlovali. S odstupom času si myslím, že napriek otvorenému moru a žralokom by to nebol oveľa horší nápad ako oboplávať náš ostrov.

Pár krát ma ponapínalo, ale nakoniec sme dorazili na pláž Ton Sai Bay. Úplne vysušený som tam vypil asi bandasku vody a rozmýšľali sme čo ďalej. Boli sme už celkom unavení a chrbtové svalstvo začínalo bolieť. Kajak by sa dal teoreticky preniesť cez pevninu do miesta, kde sme ho požičali, bolo to asi kilometer pešo. Ale že nebudeme trapošiť a už to nejak dotiahneme. Ha, ale to sme nevedeli, že máme za sebou len štvrtinu cesty…

Nekonečné pádlovanie

Klasické thajské loďky  – longboats. Long beach, Thajsko, ostrov Ko Phi Phi Klasické thajské loďky (longboats) na Long beach

Z Ton Sai sme si to namierili rovnou priamkou na Long Beach, kde sme sa zase na dlhší čas rozlúčili s ľuďmi a civilizáciou. Síce som mal stiahnutý žalúdok, prinútil som sa zjesť aspoň sýtu banánovú palacinku. Tušil som, že zásoby cukru ešte budem potrebovať. Po vyplávaní zo zálivu sme boli opäť sami a čakalo nás nekonečné kajakovanie po východnej a najdlhšej strane ostrova. Scenérie a skryté malé pláže boli nádherné, ale už som nemal silu a chuť vyťahovať foťák a dokumentovať to.

A tak sme pádlovali, ticho a bez slova. Nálada začala klesať na nulu a prvý krát prišli pochybnosti, či vôbec stihneme prísť do západu slnka, ktorý mal byť o šiestej. Ak by sme to nestihli, zostali by sme bez svetla trčať na mori v úplnej tme. Žiadna sranda by nebola ani zakotviť niekde v džungli a prečkať tam noc. A tam sme sa rozhodli, že odteraz žiadne prestávky a makáme až do cieľa.

A prišla druhá kríza

Stále sme nedosiahli ani sever ostrova a začala prichádzať beznádej. Proste klasický krízový stav, keď sa vám už nič nechce a vzdávate to. Boli sme už úplne vyšťavení, bolo mi zle a nemal som chuť pokračovať ani o minútu dlhšie. Dokonca som navrhol, aby sme sa zložili na jednej z opustených pláži a dobojujeme to zajtra. Našťastie sme to zavrhli a prinútil som sa pádlovať ďalej. Na tejto strane ostrova sme už takmer ani nestretávali loďky z turistami a keď už áno, tak nás radostne zdravili, alebo nechápavo krútili hlavami, čo tam robíme.

Jedna z mnohých menších pláží – Thajsko Jedna z mnohých menších pláží na Ko Phi Phi

Neskôr sme prešli okolo zopár rezortov, čo bola nápoveda, že sme skoro na severe. Na severnom cípe ostrova sme to stočili opäť na juh, priamo k cieľu. Tam nás chytila menšia búrka a dážď. Na jednu stranu to prinieslo príjemné ochladenie, na druhú ešte stresujúcejšie kajakovanie po rozbúrených vlnách. Bolo už dosť neskoro a obava, že zostaneme niekde po tme sa stupňovala.

Dokázali sme to!

Brat víťazoslávne dvíha veslo Brat víťazoslávne dvíha veslo s heslom „Feel Free“

Ostrovné útesy a skaly za večerného slnka Ostrovné útesy a skaly za večerného slnka

Obišli sme Loh Lana záliv a zrazu sme v diaľke uvideli pláž, odkiaľ sme si kajak požičali. Optimizmus sa vrátil a s ním aj energia. Po približne ôsmych hodinách sme boli skoro v cieli. Slnko akurát zapadalo, takže sme to stihli doslova na poslednú chvíľu. Radosť bola späť a dokonca sme aj prestali veslovať a len tak sme si užívali večernú scenériu skál vystupujúcich z mora. Po príchode na pláž som bol totálne zlomený a cítil som sa, ako by mi niekto chrbát dobúchal kladivom. Odovzdali sme kajak, zapálili víťaznú cigaretu a tešili sa, že sme to zvládli. Bol to taký ten fasa pocit, aký zažijete len v cieli.

Po naklikaní trasy do Google Earth som zistil, že sme na kajaku preplávali 26,5 kilometra. Možno to nie je veľa, ale na úplných amatérov to bolo viac ako dosť. Každopádne to bol crazy nápad a zážitok, na aký sa nezabúda. Útok opíc, skákanie zo skaly, skryté pláže a dobrodružné veslovanie okolo nádherného ostrova – no nekúp to :)

rtzrtz Mapka ostrova a naša 26.5 km dlhá trasa

Francúzka riviéra vlakom Hlavní protagonisti príbehu :)

Video zostrih

Zábery z nášho kajakovania a ostrova Ko Phi Phi si môžete pozrieť aj vo video zostrihu. Okrem iného je tam tiež zachytený nočný život na ostrove a krásne thajské destinácie Railey Beach a Ao Nang:

Ostrovy Ko Phi Phi – raj na zemi

Francúzka riviéra vlakom

Ko Phi Phi je súostrovie šiestich malých ostrovov, ktoré sa považuje za jedno z najkrajších na zemi. Najväčší z ostrovov je Ko Phi Phi Don, o ktorom je aj tento článok. V roku 2004 bol tento thajský ostrov zničený vlnou tsunami, ale odvtedy sa stihla jeho infraštruktúra nanovo vybudovať. Na ostrove nie sú takmer žiadne autá a motorky a zastavaná je len veľmi malá časť ostrova. Väčšina miest a pláží na ostrove je prístupná len loďou. Ostrov je obľúbený hlavne u mladých cestovateľov a backpackerov, atmosféra je preto veľmi priateľská a otvorená. V noci sa na plážach konajú divoké párty plné ohňa a alkoholu, cez deň sú pláže tiež plné mladých a dobre naladených ľudí (nehrozia pohľady na nemeckých dôchodcov ako v Taliansku, či Chorvátsku :). Na ostrove sa dajú podniknúť ľahšie výstupy k panoramatickým vyhliadkam, výlety loďou na nedostupné pláže a veľkej obľube sa teší snorkeling a potápanie. Najslávnejší z ostrovov je Ko Phi Phi Leh, kde sa natáčal film „Pláž“ a na ktorý každodenne mieria stovky turistov. Ostrovy sú ľahko dostupné lodnou dopravou z Phuketu a Krabi.

pošli do vybrali.sme.sk | vytlačiť článok |

Komentáre k textu:

Formulár pre nový komentár
[1]
Lukas mejl web 2. 9. 2015 St 15.01

Super pánové, jen víc takových článků a zážitků. PS: Komentář je trochu podpora, aby jste věděli, že to lidi fakt čtou ;-) Keep Working

[2]
Peter mejl 6. 11. 2015 Pi 18.06

Ja sa do Thajska chystám tiež, už sa neviem dočkať, aj keď nemám ešte nič vyriešené. Zase na druhej strane, už tam pár kamarátov bolo, spolieham že mi pošlú tipy na ubytko a podobne. Nechystáš sa to písať podrobnejšie, ako a kde kontrétne riešiť letenky, ubytko atď? Určite by bodlo aj ďalším :)

[3]
Adka mejl 27. 6. 2016 Po 23.37

Úplne úchvatné!!!Jednoducho nemám slov…od dnes už čítam,len váš blog.Málo je tak skvelých blogerov.Milujem čítať o cestovaní a potom si pomaly plniť cestovateľské sny.Veľa šťastia,síl aj času, nech vám vydrží čo najdlhšie chuť cestovať.

[4]
Maca 26. 7. 2016 Ut 14.40

Vdaka za clanok :) presne o tomto sme rozmyslali, ze ci sa to da, chystame sa v nevembri.. prislo to velmi vhod :)

[5]
Erik W mejl 29. 4. 2017 So 11.53

Najlepší článok na blogu aký som tento rok čítal, díky super :)